השכרת דירה במרינה בהרצליה

המרינה היא מקום יפהפה, הנמצא ממש על החוף בהרצליה, ונחשבת למקום מאוד יוקרתי להשכיר בו דירות. כמובן שבהתאם ליוקרה, עלות השכרת הדירות היא גבוהה מאוד ביחס למקומות אחרים. עם זאת, במידה ויש בידכם כמה עשרות שקלים נזילים, כדאי שתשקלו להשכיר את הדירה שלכם דווקא במרינה בהרצליה. בנוסף לנוף המרהיב על הים, במרינה יש גם אטרקציות תיירותית, כמו מסעדות וברים, כך שלא תשתעממו שם. המקום נפלא בעיקר למי שבא לטייל מחו"ל, אך גם למי שעובד בהרצליה פיתוח ומעוניין לגור קרוב למקום עבודתו. חברות היי-טק רבות משלמות לעובדים על מגורים במרינה בהרצליה. 

בעלי הדירות במרינה בהרצליה חייבים להשכיר את הדירה שלהם לפחות 9 חודשים בשנה, כך קובע חוק שיצא לפני כמה שנים, זאת מאחר ודירות אלו עומדות ריקות רוב השנה כאשר בעלי הדירות לא נמצאים בה. עם זאת, כיוון שהרבה מאוד תיירים לא יכולים להרשות לעצמם את מחירים ההשכרה הגבוהים, רבים מוותרים על השכרה במרינה בהרצליה והדירות במקום עומדות ריקות ממילא בתקופות רבות במהלך השנה. מכיוון שההשכרה היא לרוב עד 9 חודשים אך מעטים יכולים להרשות לעצמם להשכיר דירה יקרה שכזו במשך מספר חודשים, ההשכרות שנעשות במרינה הן בדרך כלל לטווח קצר בלבד.

האם שווה להשכיר דירות לטווח קצר?

התשובה לשאלה זו מתחלקת לשני חלקים, שבשניהם התשובה היא, בגדול, כן: למשכירים כדאי להשכיר לטווח קצר כיוון שהם לא חייבים להתחייב על כמה חודשים ואפילו לא על חודש. במידה והשוכר רוצה להשכיר לכמה ימים, עלות השכרה ליום בדרך כלל תעלה יותר ממוצע העלות ליום הניתנת בתשלום שכר חודשי. לשוכרים כדאי לשכור דירה לטווח קצר כיוון שמדובר בעלות נמוכה בהרבה מהעלויות שדורשים בתי המלון לכמה ימים. בנוסף, בהשכרה לטווח קצר המשכירים בדרך כלל כוללים בעלות שלהם מחיר של מוצרי מזון וברגע שהשוכר מגיע לדירה יש לו את כל המוצרים הדרושים בכדי להכין לעצמו אוכל, כלומר אין צורך בתשלום נוסף עבור אוכל ובהתעסקות בחיפוש אחר מסעדות או סופרים. 

ועדיין, כבכל השכרה, המשכיר חייב להיות בשיח עם השוכר, ובגלל שמדובר בהשכרה לטווח קצר אז יש הרבה שוכרים שהמשכיר חייב להיות איתם בקשר, דבר המקשה על חיי היומיום של המשכיר, במיוחד אם זו אינה העבודה העיקרית שלו. במידה ולמשכיר חשובה נראות הבית, כדאי לוודא טרם ההשכרה שמדובר בשוכרים נעימים שיחזירו לכם את הדירה כפי שהיא הייתה בטרם השכרתם אותה להם. עניין זה ניתן לפתרון על ידי שימוש במתווך שיתעסק בהשכרה עצמה, או גם באפליקציות מוכרות שיכולות לטפל בתשלום ללא שום בעיה. דבר נוסף שחשוב לזכור לעשות הוא לקחת פרטי ביטחון מהשוכר (בדרך כלל מדובר בפרטי כרטיס אשראי) על מנת לבצע תשלום מראש ועל מנת לשלם על נזקים במידה ויהיו כאלה.