דירות נופש הן דירות שבדרך כלל מושכרות על-ידי תיירים חיצוניים, או שמורות עבור אורחים מיוחדים מחברות מסוימות. בדרך כלל מדובר בדירה אחד של מספר חדרי שינה, לפעמים גם חדר עבודה, ומרפסת גדולה. מדובר בדירות אשר על-פי חוק, בעלי הדירות חייבים להשכיר את הדירות הללו לפחות ב-9 מתוך 12 חודשי השנה, כך שניתן לדבר על דירות נופש כמעין חדרי מלון הכל כלול. במידה ומדובר בדירה שגם גרים בה וגם משכירים אותה בתקופות מסוימות, מהות הדירה תוגדר לפי השימוש המרכזי בה. 

מיסים לתשלום על דירות נופש למשכירים

במידה והדירה אינה דירת מגורים, כלומר אינה משמשת את הבעלים למגורים במהלך לפחות 6 חודשים בשנה, הדירה תיחשב לדירת נופש ועל סוג זה של דירה יש לשלם מיסים נוספים כיוון שמדובר במעין עסק נוסף שמקבלים ממנו הכנסה. 

  • מס הכנסה: על דירות נופש מחויבים לשלם מס כחוק. המס נקבע בדרך כלל לפי כמה קריטריונים, כמו כל כמה זמן הדירה מושכרת, כמה דירות נמצאות בבעלות המשכיר, כמה המשכיר מרוויח ביחס לכלל הכנסותיו וכ"ו. במידה ויימצא שעסק השכרת הדירות היא ההכנסה העיקרית של המשכיר, רשות המיסים תתייחס להכנסות ההשכרה כעסק. במידה ומדובר בהכנסה שולית ביחס להכנסותיו הכלליות של המשכיר, רשות המיסים תתייחס להכנסות אלו כהכנסות מדמי שכירות, כלומר לא יחויב מס. 
  • מס שבח מקרקעין: מס שבח מוטל על הרווח שהמוכר מקבל כאשר הוא מוכר דירה, אבל רק במקרה בו לבעלי הדירה יש יותר מדירה אחת. שיעור המס עומד כיום על 25% מסך עלות המכירה. ישנם תנאי מסוימים בהם ניתן לקבל פטור מיוחד ממס שבח מקרקעין, כמו במקרים בהם הדירה שימשה למגורים במשך שנה וחצי לפחות, או במקרה ומדובר בירושה. מכיוון שדירת נופש אינה נחשבת כדירת מגורים, אין אנשים הגרים בדירה זו במשך שנה וחצי ויותר ולכן במקרים אלו חייב לשלם מס שבח. 
  • מס רכישה: רכישת דירת נופש גוררת מס רכישה של 6% סכום הרכישה. רכישת דירת מגורים, לעומת זאת, תאפשר פטור מתשלום מס זה עד לסכום של 1.6 מיליון שקלים. 
  • ארנונה: ארנונה על דירות שאינן דירות מגורים היא הרבה יותר גבוהה מארנונה על דירות מגורים, דבר הגורר מחשבה מצד המשכיר בנוגע לרכישת הדירה לצורך נופש בלבד.

דירות נופש בהרצליה

כאמור, דירות נופש הינן דירות לטווח קצר. דירות נופש רבות נמצאות במרינה בהרצליה, ומדובר בדירות יקרות מאוד, אפילו לשהייה של מספר ימים, בשביל יוקרתיות המקום, קרבתו לתל-אביב ולהרצליה פיתוח, הנוף היפה, ועלויות הבתים באזור. דירות נופש ממוקמות לרוב באזור אטרקטיבי לטיולים, ובהרצליה המקום האטרקטיבי ביותר הוא אזור הים, לכן כדאי לנסות ולהתמקד שם באזור הים במידה ואתם מחפשים דירות נופש בהרצליה.