הרצליה נחשבת לאזור טוב מאוד בישראל, בעיקר בגלל קרבתה לתל-אביב וכיוון שבהרצליה פיתוח ממוקמות חברות היי-טק רבות. במידה והדירה שאתם קונים היא בשבילכם ולא לצורך השכרה, חשוב שתבדקו לפני הקנייה שמדובר במקום שעונה על הדרישות שלכם, כיוון שדרישות נוטות להיות שונות מאדם לאדם. לדוגמא, במידה ויש לכם ילדים, עדיף שתחפשו מקום עם בית ספר טוב; אך במידה ואתם מחפשים מקומות בילוי לצעירים, עדיף שתחפשו מקום במרכז העיר. בדרך כלל צעירים נוטים להשכיר דירות יותר מאשר לקנות דירות, לכן בדרך כלל מי שקונה דירות הם בעלי משפחות או אנשים שרוצים להשכיר את הדירה ולהרוויח מעט מהצד. 

דירות למכירה בהרצליה הירוקה המערבית

הרצליה הירוקה נחשבת לאחד האזורים המבוקשים בהרצליה כיום, בעיקר למכירה, כיוון שקיימת בה בנייה חדשה, והעלויות הן לא עלויות מאוד גדולות (בין 2 ל-2.2 מיליון שקלים). הרצליה הירוקה המערבית נמצאת בין פארק הרצליה, הספורטק והיציאה מהעיר לבין החלק הותיק יותר של הרצליה הירוקה. בהרצליה הירוקה המערבית ישנה בנייה חדשה והמיקום שלה הופך אותה לשכונה היקרה ביותר בהרצליה. בתוך שכונה זו נמצא קניון שבעת הכוכבים, שהוא עיקר האטרקציה באזור זה בעיר ואליו מגיעים גם ממקומות אחרים בארץ. בנוסף, בתוך הרצליה הירוקה המערבית נמצא המרכז הבינתחומי, כך שסטודנטים רבים מגיעים למקום זה ושוכרים בו דירות במהלך השנה. המצב הסוציו-אקונומי במקום זה הינו בין הגבוהים בישראל (8 מתוך 10). 

מכיוון שסטודנטים רבים מחפשים בית להשכרה במקום, מי שרוצה לקנות בית על מנת להשכיר אותו יכול לקבל רווח נאה, בעיקר אם הוא קונה מספר דירות ומוכר אותן לסטודנטים. לרוב, החוזים שנעשים עם סטודנטים הם חוזרים שנתיים שמתחדשים כל שנה בהתאם ליתרת הלימודים של הסטודנטים. כמו כן, בדרך כלל כאשר סטודנט אחד עוזב את הדירה ואחר נשאר בה, בדרך כלל הסטודנט הנותר הוא זה שמחפש שותף חדש, כך שהמשכיר לא צריך להתעסק כמעט בחיפוש אחר דיירים חדשים אלא רק במקרים בהם צצה תקלה כלשהי שצריך לתקן.

דירה חדשה לעומת דירת יד שניה ואילך

בגלל שישנם הרבה פרויקטים חדשים הנוגעים לבניה בהרצליה הירוקה המערבית, יש חשיבות לבחירה נבונה בין דירות חדשות לחלוטין לבין דירות שכבר גרו בהן בעבר. לכל סוג דירה יש יתרונות וחסרונות:

  • הבנייה: רכישת דירה מקבלן מאפשרת דירה חדשה, בניין חדש, ותשתית חדשה ואם מתגלים ליקויים על הקבלן לבצע את התיקונים הנדרשים ללא עלות נוספות, בעוד שברכישת דירה יד שניה הבניין ישן יותר וקיים סיכוי גבוה יותר לבלאי שנוצר עם השנים. 
  • השטח: כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן, החדרים בדרך כלל קטנים יותר בהשוואה לחדרים בדירות יד שניה, כיוון שככל שעוברות השנים הדירות הולכות ונהיות קטנות יותר עקב המחסור במקום בנייה. 
  • אחריות: דירה שרוכשים מהקבלן היא באחריות הקבלן – במידה וקורה משהו לבניין על הקבלן לתקן זאת. לעומת זאת, כאשר רוכשים יד שניה, האחריות היא כבר לא על הקבלן אלא על הרוכש.