לפני מספר שנים יצא חוק המונע מבעלי הדירות במרינה בהרצליה לחיות במקום כדרך קבע. במקום זאת, החוק אומר כי על בעלי הנכסים להשכיר את הדירות לפחות 9 חודשים בשנה. בעקבות כך, דירות רבות פנויות להשכרה במהלך השנה במרינה בהרצליה. יש לשים לב כי מסיבה זו, בדרך כלל ההשכרה במרינה היא לטווח קצר בלבד, של עד כמה חודשים. 

המרינה ממוקמת על חופי הרצליה ומשקיפה על הים ועל פארק ההיי-טק המקומם קרוב למרינה. לאורך המרינה ישנם בתי מלון, קניון, מסעדות וברים, המאפשרים חוויית לילה בלתי נשכחת. המרינה קרובה מאוד להרצליה פיתוח כך שהיא מושלמת עבור עובדי היי-טק שעובדים בהרצליה פיתוח ומחפשים מקום לשכור קרוב לעבודתם.

השכרת דירות לטווח קצר

השכרת דירה לטווח קצר היא דבר כלכלי לשני הצדדים: מצד אחד, המשכירים מקבלים כמות נכבדה של הכנסה, ומצד שני השוכרים מקבלים מעין גרסה זולה של בית מלון. מכיוון שמדובר בהשכרה לטווח קצר, ולא תמיד יש חוזה מוסדר. למשכירים יש חשש כי הדירה לא תהיה מושכרת במהלך כל השנה ויהיו פעמים בה היא תעמוד ריקה לגמרי, ולכן הם גובים מחירים גבוהים יותר משגובים משכירים עם שוכרים לטווח ארוך. למרות המחיר הגבוה, עלות השכירות לרוב יותר זולה מהאלטרנטיבות: בית מלון. 

  • מס על שכר דירה (לטווח קצר): חשוב להדגיש כי במקרים של השכרה לטווח קצר על המשכיר לשלם מס על הכנסתו, כחוק. זאת מכיוון שישנן חברות רבות ש"עלו" על פוטנציאל ההכנסה, קנו מספר דירות והשכירו אותן במהלך השנים, ובכך צברו מספר אסטרונומי של הכנסות. 
  • השכרת דירה לטווח קצר נחשבת כעסק: פרסום הדירה באתרי תיירות נחשבת כפעילות עסקית, ולכן רשות המיסים תובעת ממשכיר העושה זאת מס בעלות של עד 50% מהכנסתו. בנוסף, במידה וההשכרה נעשית לאזרחים ישראלים, על המשכיר לשלם מע"מ למדינה. לכן, הרבה פעמים מדובר בתעשייה "שחורה", המתנהלת מתחת לרדאר, וכך המשכירים לא משלמים את המס המבוקש.

דירות להשכרה במרינה הרצליה

כאמור, המרינה בהרצליה נחשבת למקום יוקרתי לגור בו, ובהתאם לכך מחיר דירה להשכרה במרינה עולה באופן משמעותי יחסית למקומות אחרים בארץ. בנוסף, בגלל העלויות הגבוהות, רוב התיירים משכירים דירות זולות בהרבה בערים אחרות הנמצאות ליד הים כמו תל-אביב, נתניה, חדרה ועוד, ולכן הדירות במרינה נשארות ריקות במהלך תקופה ארוכה והמשכירים נאלצים להעלות את המחירים עוד יותר בכדי להחזיר את השקעתם בדירה. המחיר להשכרה מתחיל ב-10,000 שקלים בחודש ויכול להגיע עד ל-25,000 שקלים ולפעמים אף יותר. לכן, אם יש לכם את הכסף ואת מוכנים להשקיע אותו, בהחלט מומלץ לשכור דירה במרינה בהרצליה ולהנות מהנוף ומהיוקרה. אם אתם מעדיפים השכרה במחיר זול יותר, אולי כדאי שתציצו בהשכרת דירות באזורים אחרים בהרצליה, או אולי אפילו בערים אחרות.