הרוב המוחלט של הדירות בארץ הן דירות של 3-4 חדרים ומעלה, מאחר ורוב הקונים/שוכרים הם משפחות, בדרך כלל עם ילדים. ועם זאת, לאחרונה ישנה עליה בביקוש דירות שתי חדרים, במיוחד להשכרה, כיוון שגיל הנישואים עולה ואנשים צעירים נשארים רווקים ליותר זמן, אך מצד שני מחפשים דירה שבה יוכלו לגור לבד ולחיות את חייהם. רוב הצעירים הללו, אם כי לא כולם, הם סטודנטים שמשכירים דירה קרובה לאוניברסיטה, ולכן מחפשים דירות קטנות עם עלות שכירות קטנה יחסית. בנוסף, הורים מבוגרים למשפחה בה כל הילדים כבר עברו לבתים משלהם בדרך כלל מחפשים דירה קטנה יותר כיוון שאין צורך יותר בדירה גדולה. 

מכיוון שעלות ההשכרה היא נמוכה יחסית, הרבה קונים פוטנציאליים מעדיפים לקנות דירות גדולות יותר ולהשכיר אותן עבור מחיר גבוה יותר, דבר הגורם לירידה בהיצע מצד אחד, והביקוש הנמוך יחסית לדירות בנות 2 חדרים בלבד גורם לירידה במחיר. המקום היחיד בו יש דווקא העדפה לדירות קטנות היא תל-אביב, בה בדרך כלל חיים צעירים רווקים המשתוקקים לחיי לילה ועוברים לגור בתל-אביב בעיקר לצורך זה. 

יש משכירים של דירות 2 חדרים שמשתמשים בדירה כדי להשכיר אותה לתיירים לטווח קצר, במקום לקבל דיירים לתקופה ארוכה. במקרה כזה חשוב שהמוכר יכיר את כל חובותיו לרשויות, כיוון שהשכרה לטווח קצר נחשבת כעסק לכל דבר ועל השוכר לשלם מיסים ומע"מ כמקובל בחוק. עם זאת, עלות ההשכרה לטווח קצר גבוהה מעלות ההשכרה לטווח הארוך ולכן משכירים רבים מעדיפים לשלם את העלויות הנלוות על פני לחפש שוכרים לטווח ארוך.

כמובן שבתוספת לעלות ההשכרה, עליכם לקחת בחשבון הוצאות נוספות כמו חשבונות, ארנונה, חניה, אוכל, בלת"מים וכדומה. לפני שאתם מחליטים על מעבר דירה עליכם לוודא שהתקציב שלכם באמת עומד בכך, על מנת שלא תיאלצו לפרוש ולהפר את החוזה שלכם לאחר מספר חודשים בודדים בלבד.

דירות 2 חדרים להשכרה בהרצליה

בהרצליה ממוקם המרכז הבינתחומי, ולכן ישנו ביקוש גדול לדירות קטנות בהרצליה, בעיקר לדירות 2 חדרים. בגלל הביקוש הגבוה קרוב למרכז וההיצע הנמוך יחסית, עלות השכירות של דירות 2 חדרים היא עלות גבוהה יחסית, ויכולה לנוע בין 3,100-3,500 שקלים, בהתאם למיקום ביחס למרכז העיר וביחס למרכז הבינתחומי. לרוב משכירים דירת שותפים הכוללת 3-4 חדרים, מתחלקים במחיר השכירות וכך מגיעים לעלות שכירות קטנה יחסית להשכרה של דירה לבד. מומלץ כי בטרם התחלת חיפוש דירות תדברו עם חברת תיווך ותבדקו האם יש להם היצע להציע לכם בהתאם לדרישותיכם. במקרים רבים ישנן דירות להשכרה בחברות תיווך שאינן מוצעות להשכרה באתרים המוכרים אלא רק בחברה זו. בחברת התיווך יוכלו גם לעזור לכם בחיפוש הדירה המושלמת לכם, מבלי שתצטרכו להקדיש המון זמן מיותר בחיפוש דירות בעצמכם.