מה זה תיווך?

תיווך הוא המצב בו צד שלישי מתערב בין שני צדדים על מנת לעזור להם ליישב נושא מסוים. באמצעות הגורם המתווך, שני הצדדים מעבירים ביניהם מידע רלוונטי ומעלים רעיונות לפתרון הבעיה שהם רוצים לפתור. במקרה של תיווך נדל"ן, ישנם בעלים אשר מצד אחד רוצים למכור את הנדל"ן שיש ברשותם, ומצד שני ישנם קונים או שוכרים פוטנציאליים אשר רוצים להשתמש בנדל"ן. משרדי התיווך מגשרים בין שני הצדדים הללו ע"י שימוש במתווכים שעובדים בחברה. כאשר מבוצעת עסקת נדל"ן באמצעות תיווך, משרד התיווך מקבל סכום עמלה המהווה אחוז מסוים מהתשלום הסופי. 

תחום התיווך הפך בשנים האחרונות לאחד התחומים המשמעותיים בישראל. תחום זה נקבע בעיקר לפי המצב הכלכלי בישראל. בהתאם למחירי הדירות העולים בקצב מסחרר בשנים האחרונות, כך עולה גם עמלת התיווך ומשרדי התיווך נהנים מפניות רבות אליהם, הן ממוכרים והן מקונים או שוכרים.

מגורים בהרצליה פיתוח

הרצליה פיתוח ממוקמת למרגלות חוף הים, נמצאת כ-10 דקות נסיעה מתל אביב ובעקבות כך הפכה עם הזמן למוקד בילוי שוקק חיים ולמקום בעל ביקוש רב למגורים. בנוסף לחוף הים המקסים, יש בהרצליה פיתוח גם אזור תעשיה משגשג, פארק היי-טק, שגרירויות ועוד. מקום נהדר נוסף שיש בהרצליה פיתוח הוא המרינה, שהינה הגדולה ביותר במזרח התיכון ובה ניתן למצוא אטרקציות רבות כמובן בתי ספר לשייט, קניון גדול, מסעדות וברים. על חוף הרצליה פיתוח ניתן למצוא מספר בתי מלון יוקרתיים המוכרים בכל העולם. אזור זה נחשב לאזור מגורים יוקרתי, כאשר רוב הבתים שנבנו בעיר זו הם וילות, אשר שטחן נע בין 500 ל-1000 מ"ר, ומחירן משתנה בהתאם לגודל שטח הבית יחד עם קרבתו לים. ישנן שכונות בהרצליה פיתוח הנחשבות לשכונות היקרות ביותר בארץ, ובאחת השכונות הללו אפילו מתגורר שגריר ארצות הברית. בין הרחובות המבוקשים ניתן למצוא את רחובות קפלן, בן אליעזר והאשל. בכל רחבי הרצליה פיתוח ניתן למצוא תשתיות עירוניות מעולות, הכוללות בתי ספר, ספריה עירונית, בית חולים פרטי, מרכזים מסחריים ועוד.

תיווך בהרצליה פיתוח

ישנו אתגר בתחום התיווך בהרצליה פיתוח, כיוון שהיא נחשבת לעיר בעלת תג מחיר מאוד גבוה, ובעיקר כיוון שבעקבות ההתפתחות הטכנולוגית ניתן למצוא את כל המידע הרלוונטי באינטרנט ללא צורך בשימוש במתווך – ניתן פשוט לפנות למוכר ולקנות את הבית באופן עצמאי. לכן, על המתווכים להיות מקצועיים ואסרטיביים, על מנת להצליח לפנות אל האנשים הרלוונטיים לקניית מגורים בהרצליה פיתוח ולפעול על מנת לסגור איתם עסקה. כיוון שלרוב מדובר באנשים בעלי כוח רב, ישנו קושי בפנייה אליהם מכיוון שבמקרים רבים הם מעסיקים גורמים חיצוניים משלהם בכדי לבדוק את שווי הנכס ואת ערכו.