הרצליה ממוקמת במרכז הארץ, קרוב לתל אביב מצד אחד וקרוב לחברות ההיי-טק מצד שני, כך שישנו ביקוש גדול לגור בהרצליה, במיוחד לרווקים צעירים שרוצים לחגוג את הלילה. בגלל הביקוש הרב, עלות הדירות בהרצליה עלתה באופן ניכר, אפילו ביחס לעליית המחירים הגדולה בכל שאר חלקי הארץ. עם זאת, בדיוק בגלל העלייה למחירים והדיבורים על מחירים למשתכן, הרבה קונים מחכים לפני שהם מבצעים קנייה כלשהי בכדי לחכות לירידת מחירים פוטנציאלית. 

דברים שכדאי לדעת כאשר רוכשים דירה

  1. לא תמיד כדאי לחפש את הדירות הזולות ביותר- קניית דירה היא עסק יקר וצריך להתכונן לכך מראש. לפני שסוגרים עסקה הקשורה לנדל"ן, חשוב לדבר עם עו"ד ולוודא שאתם לא עושים טעות בגלל שאתם רוצים לשלם פחות. בדרך כלל הדירות הזולות ביותר הן דירות עם ליקויים או עם "קאץ'" כלשהו, ואם אתם לא תופסים את הקאץ' בזמן אתם עלולים לשלם עליו ביוקר, לעתים אף מחיר גבוה יותר במצטבר מדירה במחיר יותר גבוה. 
  2. תתחילו לחפש רהיטים כבר מהרגע שננעלתם על דירה- תבדקו שקיימים בשוק רהיטים שיכולים לעזור לכם לממש את חזון הבית שלכם. המקום שבדרך כלל הכי חשוב להתעכב עליו הוא חדר השינה, בו אתם נמצאים בעיקר להרגעה. לכן, חשוב שהריהוט בחדר זה יהיה שליו וייתן לכם את הביטחון שאתם צריכים בעת מנוחה. כמובן שרצוי לא לשכוח גם את שאר החדרים בבית, בעיקר את החדרים בהם אתם מאחרים כמו הסלון והמטבח. לעתים קרובות בעלי הדירה החדשים מזמינים מעצבים בכדי שיוכלו לעזור במציאת האיזון המושלם בין הצבעים, לריהוט, ולמראה הכללי של הבית. 
  3. תמיד תבדקו את כל הפרטים על הדירה שלכם- החלק הזה מאוד מאוד חשוב. עליכם לוודא שכל החובות של המוכרים משולמים, שיש רישום טאבו על הדירה ועל חניה ו/או מחסן במידת הצורך, ושכל הפרטים שנתנו לכם נכונים. ייתכן ותצטרכו לשלם לגורם חיצוני על מנת שיבדוק את כל הדברים הללו, אך התשלום הזה מזערי ביחס לעלויות שתוציאו על רכישת דירה שבסוף יסתבר שאינה שלכם כיוון שמישהו רימה אתכם. 
  4. תבררו פרטים על המוכר- וודאו שאתם מדברים על בעל הבית או נציג מורשה שלו ושאין לו עבר פלילי הנוגע למכירת דירות. תבצעו את כל הבדיקות האפשריות על מנת שלא תצטרכו לשלם ביוקר על חוסר הבדיקה שלכם.

דירות למכירה בהרצליה

כאמור, הרצליה נחשבת למקום מבוקש מאוד למגורים, ולכן עלויות הדירות למכירה גבוהות מאוד, אפילו ביחס לשוק הדירות הכללי. עם זאת, גם כאן חשוב לזכור מצד אחד לא לחפש את הדירה הכי זולה, לוודא שמדובר במוכר אמין, לבצע את כל הבדיקות הנדרשות על מנת לוודא שלמוכר אין חובות לרשויות ועוד. בטרם קניית הדירה חשוב שתהיו בטוחים לגביה, הן מבחינת העלויות והביטוחים והן מבחינת הביטחון שלכם שאכן מדובר בדירה שאתם רוצים ושאתם רואים בה את הבית שלכם לטווח הארוך.