למי שרוצה להשתקע לטווח ארוך, או שיש לו האפשרות לקנות דירה לצורך השכרתה לאחרים, מומלץ שישקול קניית דירה. רוב הדירות המוצעות כיום הן דירות שאינן יד ראשונה, כלומר דירות אשר עברו דרך קונים נוספים בדרך. בניגוד לדירה חדשה שבאה ישירות מהקבלן, בדירה מיד שאינה ראשונה הקניה תצטרך להתבצע בפניה למוכר, ובהנחה מסוימת שהדירה שהוא מציע ראויה למגורים וללא חובות. עם זאת, אנשים רבים מעדיפים לקנות דירה יד שניה כיוון שהם קונים דירה מוכנה, בעוד שעסקת קניית דירה מקבלן עשויה להתבטל עקב פשיטת רגל של הקבלן, או כיוון שהבנייה לא הייתה ראויה. 

השלבים שלפני קניית דירה

  1. ביקור בדירה- חשוב מספר פעמים לפני הקניה, להגיע בשעות שונות של היום על מנת לראות האם ישנם רעשים (מבחוץ, מהשכנים…) שמפריעים לכם, וחשוב מזה- האם יש ליקויים שניתן לראות רק במהלך היום. חשוב לוודא שאין רטיבות במטבח ובמקלחות, שאין סדקים בקירות ועוד. תוודאו שהקומה של הבניין נוחה לכם, שיש מספיק מקום בדיקה, שיש מספיק כיווני אוויר, שהדירה פונה לכיוון שאתם רוצים שהיא תפנה אליו (לרחוב או לחצר הבניין…), בקיצור- תבדקו את כל מה שחשוב לכם. 
  2. ביקור בסביבת הדירה- לאחר בדיקת הדירה, רצוי לבדוק גם את הסביבה של הדירה ולחפש דברים שעשויים להפריע לכם: קרבה לכביש ראש, מזבלה, תחנת אוטובוס רועשת, קרקע שעומדים לבדוק עליה, וכד'. בנוסף, כדאי לוודא כי כל הדברים שיהיו נחוצים לכם בעת השהות בדירה יהיו קרובים אליכם: בתי ספר, תחבורה ציבורית, קניונים ועוד. אם חשוב לכם שהנוף שאתם רואים מהחלון לא ייחסם בעת בניה עתידית, כדאי גם לוודא שאין בנייה מתוכננת באזור שלכם בעתיד הקרוב. 
  3. בדיקת השכנים- דברו עם השכנים, בדקו את הניקיון במסדרונות ובחדר האשפה, תתעניינו בתשלום ועד הבית ובהוצאות השוטפות מהוועד. 
  4. בדיקת עלויות נלוות- בנוסף לעלות הדירה, ישנן הוצאות נוספות כמו מס רכישה, משכנתא, חשמל, גז, מים, ארנונה, עלות עו"ד שמביאים בעת החתימה על הדירה, עלות מתווך במידה והשתמשתם באחד וכ"ו. רצוי לוודא את כל העלויות הנלוות על מנת שלא תיתפסו בהפתעה.

דירה למכירה בהרצליה פיתוח

מאוד חשוב שנבין היכן אנחנו רוצים לגור לתקופה ארוכה ולהשתקע. מאחר והמקום בו אנו גרים הוא המקום בו אנו נחים ומבלים בזמננו הפנוי, חשוב שאזור זה יהיה אזור טוב למגורים. בהרצליה פיתוח ישנה אוכלוסייה עמידה וחזקה, דבר המבטיח כי כל התשתיות הינן עמידות גם הן. למשל, במידה ויש לכם ילדים, בתי הספר בהרצליה הם בתי ספר מעולים בהתאם לאוכלוסייה הלומדת בהם ואין צורך לחשוש שהילדים שלכם יתחברו לילדים המהווים חברה פחות טובה. עם זאת, בעקבות היוקרה של הרצליה פיתוח, כמעט ולא נבנים במקום זה בתים חדשים ולכן קשה מאוד למצוא דירה לקנות באזור זה.