בעקבות עליית מחירי הדירות, ובעקבות עליית הצורך לגמישות וניידות ממקום למקום, הפך תחום השכרת הדירות לתחום נפוץ שמשתמשים בו בעיקר עבור צעירים ואנשים שאין להם אינטרס לקנות דירה ולהשתקע בה. לפני עידן הקורונה, הקיץ נחשב הזמן בו השכירות הייתה הגבוהה ביותר, כיוון שהורים נטו להשכיר דירות בכדי לטייל עם המשפחה וסטודנטים היו חוזרים למרכז אחרי החגים בכדי להמשיך את לימודיהם. 

למרות העלייה הניכרת במחיר ההשכרה, מדובר בסכום זעום לעומת העלייה במחיר הדירות למכירה, ולכן רבים מעדיפים להמשיך ולשלם שכירות מאשר להתמסר לתשלום על דירה אחת.

דברים שכדאי לוודא לפני השכרת דירה

  1. חיפוש דירה- עליכם לחשוב על התקציב אותו אתם מוכנים להשקיע מדי חודש לצורך השכירות, על המיקום שבו תרצו לגור, ותתחילו לחפש את הדירה הרלוונטית בכל הפלטפורמות הקיימות: אתרי אינטרנט, בעיתונים, בעבודה, ברחוב ועוד. במידת הצורך ניתן לפנות גם למתווכים בעלי היצע דירות נוסף, שיוכלו להפנות אתכם לדירות רלוונטיות (בתשלום, כמובן).
  2. בחינת הדירה והסביבה- לכו לראות את הדירות שנשמעו לכם מתאימות. לא תמיד מה שרשום באתרים זה מה שקיים במציאות. מומלץ לקחת איתכם אדם חיצוני (שלא יגור בדירה) כדי שיוכל לחוות את דעתו בנוגע לדברים שאולי אתם רואים פחות. בנוסף, חשוב לבקר בדירה מספר פעמים ולבדוק אותה בשעות הבוקר, בשעות הצהריים, בערב ואם ניתן גם בלילה- כדי לתפוס בזמן הפרעות שיציקו לכם במהלך שהותכם במקום. חשוב לוודא שבמקום אין נזילות, רטיבות או ריקבון ולוודא שישנם מנעולים חזקים וסורגים למניעת פריצות. במידה ותמצאו ליקוי כלשהו, תוכלו להוסיף סעיף על תיקון הליקוי בחוזה השכירות. חשוב להתייחס לליקויים הללו כיוון שהבעלים של הדירה הם בדרך כלל אלה שמטפלים בנושאים הללו בדירות. בנוסף לבחינה מדוקדקת של הבית, ערכו סיור בשכונה, בדקו שיש בתי ספר, מרכזים קהילתיים, פארקים וכ"ו, וגם שאין מטרדים שיציקו לכם כשתעברו לגור (למשל, אולי יש בית כנסת מתחת לחלון שלכם ותשמעו כל הסופ"ש תפילות ורעשים שאתם לא רוצים לשמוע?)
  3. בדיקת בעל הבית- מכיוון שבעל הבית הוא האחראי על הדירה, ואליו יש לפנות בכל מקרה שעולה משהו הקשור לדירה, חשוב לוודא שמדובר באדם שאפשר לדבר איתו. חשוב לוודא תחילה שהאדם שאיתו אתם מדברים הוא אכן הבעלים של הדירה (אפשר להשוות את תעודת הזהות של האדם מולכם עם מכתב רשמי כלשהו, כמו ביטוח לאומי או הארנונה). לאחר מכן, מומלץ לבקש מבעל הבית טלפונים של משכירים קודמים ולבדוק האם בעל הבית מגיע בלי להודיע מראש, לא מבצע תיקונים בזמן ועוד.

דירה להשכרה בהרצליה פיתוח

בהרצליה פיתוח ישנו מגוון גדול של דירות, מבחינת גודל ומחיר, מתוכן ניתן לבחור. על מנת לבצע סינון ראשוני, עליכם תחילה לקבוע את המחיר אותו אתם מוכנים לשלם בחודש. בנוסף, חשוב שתדעו מה אתם מחפשים, אילו דרישות יש לכם, על מנת שתדעו מה לדרוש. גם במקרה זה מומלץ ליצור קשר עם משרד תיווך ולבקש מהם עזרה, על מנת לחסוך זמן וכסף מיותרים.