מדוע יש צורך בתיווך?

אלו העוסקים בתיווך יודעים שמדובר במקצוע קשה, כיוון שברוב המקרים הלקוחות אינם פונים באופן עצמאי אל מתווך אלא המתווך מוצא את לקוחותיו דרך חיפוש אחר נכסים למכירה. עם זאת, מטרת המתווכים היא שעסקאות המכירה יבוצעו בהצלחה, ולכן מתווך מקצועי יקשיב לבקשות לקוחותיו ולדרישות שהוא מציג ויבצע את מיקוד הדירות הנדרש ללקוח, דבר המונע מן הלקוח זמן חיפוש מיותר בתוך מידע שאינו רלוונטי. בנוסף, מתווך מקצועי יידע מי מהמוכרים באמת מעוניין למכור את דירתו ולא רק לבדוק את שוויה, כפי שעושים ישראלים רבים במסווה חיפוש אחר קונה. 

ההיכרות של המתווכים את התחום, ובעיקר את השינויים הנעשים בתוכו, חשובה מאוד על מנת להגיע למעמד הקנייה במהירות האפשרית. המתווכים מכירים את הנכסים שמוצעים למכירה, בטרם הצגתם ללקוח הם בודקים את הפרטים החשובים על הנכס ועוד. רק ברגע שיהיה בטוח שהנכס אכן מתאים לקונה הוא יציע להראות לו אותו, ובמידה והעסקה תתקדם הוא יסייע בניהול המשא ומתן עד לחתימה על העברת הנכס.

תיווך בהרצליה פיתוח

הרצליה פיתוח נחשבת כיום לעיר הכי יוקרתית בישראל. בעקבות כך, גם המחירים בהרצליה פיתוח הם בין הגבוהים בישראל. האתגר של יועצי הנדל"ן הוא לגשר בין המחיר הגבוה שמציב בעל הנכס לבין המחיר המקובל בשוק הנדל"ן ובהתאם למחיר אותו מציע הקונה עבור אותו הנכס. מצד אחד, המתווכים יעזרו למוכרים להעריך מחדש את הנכס שלהם באמצעות פרמטרים ברורים ומקובלים, ומצד שני ינסו לתרום להורדת המחיר עבור הקונה. חישוב עלות הנכס הינו חישוב מסובך, בעיקר מכיוון שיש לשים לב לחוק מיסוי הנדל"ן ולעקוב אחר השינויים הנעשים בו. 

כאשר מדובר באדם השוכר שירותי תיווך, אותו אדם (בין אם הוא קונה או מוכר) סומך על המתווך שיצליח למכור את הנכס ולכן מוכן לשלם את עמלת התיווך הנדרשת עבור השירות המקצועי של המתווך, עבור הנוחות, החיסכון בזמן, ובעזרה במשא ומתן עם הצד השני. במידה ואכן שוכרים את שירותו של המתווך, רק המתווך רשאי להראות את הנכס לקונים פוטנציאליים, דבר המבטא את האמון של המוכר במתווך. 

ישנו יתרון גדול במציאת מתווך שניתן לסמוך עליו בהרצליה פיתוח, כיוון שבמקום זה חשוב לבחון לא רק את הנתונים הספציפיים של הנכס אלא גם את המאפיינים הכלליים כמו קיום בתי ספר, בתי חולים, מרכזים מסחריים, תחבורה ציבורית וכדומה. בנוסף, יש צורך לבדוק האם ישנם חפצים או קרקעות הרשומים בטאבו תחת הנכס, האם ישנם חובות מס, האם היו בעיות קודמות שדרשו שיפוץ של הנכס, ועוד. רוב האנשים לא יודעים שיש לבדוק גם את הדברים הללו, ולכן המתווך חשוב כאן כיוון שהוא יודע את כל המידע הרלוונטי, מה עליו לבדוק בטרם פנייה ללקוח, ולפני שיציע לו את הנכס המדובר.